Foto: Turínské press centrum u Pala Olimpico

Pojďte se podívat, jak vypadá letošní press centrum v Turíně!

Po uplynulé dva týdny jsme vám přinášeli čerstvé informace o letošní Eurovizi z Turína a mapovali jsme pro vás zkoušky i tiskové konference. Pojďte tak i letos nahlédnout, jak to vypadá v takovém press centru, kde se schází novináři i fanoušci z celé Evropy i zbytku světa.

Letos nebylo press centrum přímo součástí arény Pala Olimpico, ale vyrostlo v přilehlém parku. Odtamtud se do press centra také vcházelo.
Při vstupu do press centra je důležitý tzv. Welcome desk, tedy místo, kde najdete zástupce EBU, kteří vám zodpoví mnohé dotazy, ale také dobrovolníky, kteří vám předají promo materiály pro novináře.
Hned vedle Welcome desku se nachází místnosti, které si můžete zarezervovat, když máte domluvený rozhovor s některým z interpretů.
Naproti Welcome desku pak pro změnu najdete zástupce města, kteří vám poradí, co ve městě navštívit a mohou vám také pomoci vybrat si některý z nabízených výletů pro novináře. Letos jich bylo v nabídce více než 30 a každý novinář si mohl vybrat až tři tyto výlety v rámci sociálního programu, podobné programy jsou připravovány místním turistickým informačním centrem i pro jednotlivé delegace.
Neméně důležitou součástí každého press centra je také bar, kde si můžete koupit občerstvení. Ten italský nabízel především různé varianty zdejších sendvičů a panini, ale také saláty, pizzy a něco sladkého k zakousnutí.
Jedním ze sponzorů a partnerů letošní Eurovize je turínský výrobce kávy Lavazza, takže pro novináře v press centru byla k dispozici zdejší káva zcela zdarma.
Hlavním sponzorem letošní Eurovize je společnost Moroccanoil, která se zabývá kosmetikou a péčí o tělo. I ta zde měla svůj stánek.
Na novináře letos čekal dárek od společnosti Moroccanoil v podobě tašky plné drogerie a kosmetiky.
Svůj stánek zde měl i TikTok, který letos zprostředkovával exkluzivní záběry z prvních zkoušek v Pala Olimpico.
Výčet stánků partnerů a sponzorů letošní Eurovize uzavírá společnost Booking.com.
Ta si pro novináře připravila zajímavou hudební hru. Spočívala v tom, poznat podle jednotlivých zvuků remix některé vítězné písničky z Eurovize. Jak jste postupně přikládali míčky na otvory ve stole, přidávaly se zvuky až při plně obsazeném stole bylo zcela jasné, která skladba zrovna hraje. Někomu stačil jeden jediný míček, jiný potřeboval použít všech 24. Po skončení hry následovala odměna v podobě propagačních materiálů od společnosti Booking.com, například batůžek nebo ekologická lahev na vodu.
Po přechodu z úvodní části press centra následuje tzv. press working area, tedy místo, kde novináři během Eurovize pracují. I zde je připraven stolek pro dobrovolníky, kteří vám rádi se vším pomohou. Třeba i v případě, že potřebujete něco vytisknout.
Takhle prázdný byl prostor pro novináře ihned po jeho otevření ve středu 4. května. Celková kapacita press centra letos byla 500 míst. Narozdíl od minulého roku nebylo letos potřeba si místo při příchodu rezervovat.
Na konci řady stolů byly menší obrazovky, na kterých se promítaly zkoušky i všechny přenosy.
Většina přítomných novinářů se však sdružovala v blízkosti větších televizí. Těch bylo v press centru asi 6 nebo 7. Narozdíl od předchozích let nebyly k dispozici větší obrazovky, na kterých by se jednotlivé přenosy a zkoušky vysílaly.
V druhém týdnu, když se začnou blížit obě semifinále i velké finále, se začne press centrum zaplňovat více a více, až je téměř plné až do posledního místa.
Vedle press working area najdeme také místnost pro pořádání tiskových konferencí. Ty jsou přenášeny stejně jako zkoušky a jednotlivé přenosy také do online press centra.
Kromě samotných interpretů měli svou tiskovou konferenci také letošní moderátoři.
Alessandro Cattelan, Laura Pausini a Mika.
Také moderátoři byli k dispozici fotografům před fotostěnou.
Stejně jako interpreti, tak i moderátoři měli v průběhu Eurovize dvě tiskové konference.
Ačkoliv se lokální italská média zaměřovala především na domácí hvězdy Lauru Pausini a Alessandra Cattelana, mezinárodní tisk se více věnoval světové hvězdě Mikovi.
Občas se v press centru mihnou někteří interpreti, aby pozdravili novináře, případně rozdali propagační materiály nebo se zapojili do četných livestreamů fanouškovských médií. Do press centra tak zavítali i čeští reprezentanti We Are Domi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..