Eurovizní pokec: Jaké ikonické momenty nabídl letošní ročník Eurovize?
Dvoutýdenní maraton je u konce a po sobotním přímém přenosu známe vítěze 67. ročníku Eurovision Song Contest. Je jím švédská zpěvačka Loreen, která se stala se svým druhým vítězstvím v soutěži doslova legendou. Jak hodnotíme pořadatelství BBC a Liverpoolu? Bude z Tattoo tak velký hit jako z písně Euphoria? A proč La Zarra ukázala prostředníček v přímém přenosu? Podcast Eurovizní pokec si můžete přehrát níže nebo na následujících platformách: Spotify, Apple podcasts, Google podcasts a Youradio Talk.
1:29 – Jaké rituály máme při sledování Eurovize? Jak hodnotíme letošního pořadatele, výkony moderátorů a celkový dojem z show?
16:34 – Vítězkou se stala tento rok podruhé v historii soutěže Loreen. Stalo se to už někdy předtím, že by jeden umělec vyhrál dvakrát? Bude podle nás z Tattoo taky tak velký hit jako tomu bylo u Euphorie? A je 10. místo pro českou skupinu Vesna úspěchem?
43:55 – Koukli jsme se a zanalyzovali výsledky jednotlivých semifinálových kol a velkého finále. Je něco, co nás na nich překvapilo?
@escarena.cz 🇫🇷 La Zarra z Francie reagovala na získaných 50 bodů od diváků vw velkém finále @Eurovision zdviženým prostředníčkem. 🫢🙈 #lazarra #lazarraevidemment #lazarraevidemmentfrance #france #eurovision2023 #eurovision #eurovisiontiktok #rehearsal #escarenacz #eurovisionfrance #eurovisionfrance2023 #eurovisionczechia #music #singer #pop #icon #eurovisionsongcontest #esc2023 #esc #evidemment #song #iconic #eurovisioniconic #ogae #ogaeczechrepublic #ogaecz
wtf jak můžete odsoudit kvalitní vystoupení Drag queens, které i podle vás bylo kvalitní, jen na základě toho že některé národy jsou homofobní? nikdo je nenutí tu soutěž sledovat, to vystoupení tam mělo extrémně důležitý význam a spojující prvek, ukázalo že se Eurovision nebojí dát prostor úplně všem a je to jediná takhle velká soutěž která nepodléhá nastupujícímu fašistickému a konzervativnímu trendu světa. protože ta soutěž je o tom dát prostor naprosto všem bez ohledu na jazyk, vzhled, gender, orientaci a spousta lidí se k ní upíná právě kvůli tomuhle. asi si můžete jít podat ruku z českým moderátorem který „už ani neví kolik je pohlaví“, gratuluju.
Plně s Vámi, Jano, souhlasím. Je to svým způsobem jedinečná hudební soutěž, na které se setkávají odlišné hudebni styly, které jsou odrazem národní identity a preferencí každé ze zucastnenych zemí, trendů nejen hudebních, ale i kulturních, společenských, etických aj. Národní reprezentant, který ve většině případů si musí tvrdě vybojovat právo reprezentovat svoji zemi v národním kole, chce zaujmout, oslovit svými 3 min. co nejširší spektrum lidi po celém světě. A divak svým hlasem ma pravo rozhodnout, spolupodilet se na výběru vítěze.
A posílení hlasování veřejnosti a oslabení váhy hodnocení porot odráží správný trend, divák rozhodne, co se mu líbí. To je svoboda projevu, ne skatulkovani, co je dobré, co je špatné, souzeni a odsuzovani, jak čtu komentáře v českých médiích. Zažil jsem na vlastní kůži eurovizni Liverpool, nezapomenutelný zážitek plný přátelské atmosféry, nadšení lidí z různých koutů světa, tolerance, pochopení, jinakosti, prostě svobody projevu prostřednictvím hudby, která byla tím hlavním pojitkem. A jeden příklad za všechny,
koncert handicapovaných děti v eurovizni vesničce, nadšení děti, jejich rodičů, asistentů, doprovázené potleskem eurovizniho publika, to je současná podoba Eurovize, více než jen hudební soutěž.
Pravda. Taky mě ten moderátor naštval. Moderátor veřejnoprávní televize, který neví, že pohlaví jsou dvě? Není to zas tolik, pamatuje se to dobře.
Já bych to zase tak moc nepřeháněl, vystoupení mi nevadilo, ale že bych si zrovna říkal, že to je extrémně důležité vystoupení? Asi úplně ne… A v podstatě útoče na gaye, že je homofobní… Je to otázka vkusu, nedělejte z toho co není…