Fotoreportáž: Press centrum v Rotterdam Ahoy

V dnešní reportáži vás nejprve provedeme okolím arény a následně vás pozveme do press centra.

V minulé fotoreportáži jsme skončili těsně před branami kongresového centra Rotterdam Ahoy. V dnešním díle Vás pozveme na prohlídku kolem arény a do press centra, které se na čtrnáct dní stalo stěžejním místem pro novináře nejen z Evropy, ale i z ostatních koutů světa.

Takto vypadá kongresové centrum Rotterdam Ahoy při východu z obchodního centra umístěného na stanici metra Zuidplein. Na semaforech u přechodu pro chodce se vždy rozhýbají zelení panáčci a začne hrát píseň Waterloo od skupiny ABBA, která návštěvníkům navodí tu správnou eurovizní atmosféru.
První kroky každého, kdo poprvé vstupuje do Rotterdam Ahoy arény (kromě diváků), vedou nejprve do tohoto akreditačního centra. Zde si všichni musí vyzvednout svoji akreditaci, s kterou se pak prokazují při pohybu v celém areálu.
Následuje vstup do areálu pro testování na koronavirus. Každý, kdo chce vstoupit do arény, se musí nejpozději jednou za 48 hodin otestovat, aby mu mohl být přístup umožněn.
Jednotlivé delegace jsou na toto místo převáženy autobusy přímo ze svých hotelů, kde jinak tráví veškerý svůj čas.
Po obdržení akreditace a negativního výsledku koronavirového testu je již možné vstoupit do haly přes bezpečnostní kontrolu.
Po navštívení check-in přepážky se nám otevírá pohled na press centrum, kde novináři tráví většinu svého času během těchto čtrnácti dnů.
Letošní rok přinesl několik novinek i na tomto místě. Ten, kdo chce pracovat u stolu, si jej musí každý den při vstupu rezervovat.
Celkem se na celé ploše press centra nachází bezmála 300 pracovních míst, což by 500 akreditovaným novinářům na místě mělo dostačovat.
Při prvním vstupu také každý dostane tašku s hromadou propagačních materiálů.
Výhled z pracovních míst směřuje na čtyři obrazovky umístěné v každém rohu press centra.
Tento domeček procestoval na pohlednicích téměř celé Nizozemsko a jeho cesta nakonec skončila v press centru.
Hned vedle pracovní zóny se nachází místnost, kde se konají všechny tiskové konference.
Toto útulné místečko slouží pro rozhovory reprezentantů s novináři.
Občerstvení je pro vytížené novináře zajištěno prostřednictvím food cornerů a automatů pro doplnění čerstvé vody.
Tento prostor měl původně sloužit jako zóna pro fanoušky. Jelikož se však letos žádné fanouškovské akreditace neudělovaly, zůstala tato část k dispozici výhradně novinářům k relaxaci.
Zóna pro sledování přenosů je vyzdobena těmito květinami umístěnými ve zkumavkách.
Letošním sponzorem Eurovize je společnost Moroccanoil, která zde má umístěný svůj propagační stánek.
Každý z novinářů si může zatočit kolem štěstí a obdržet některý z mnoha skvělých produktů od tohoto partnera.
Ve stánku Moroccanoil také někdy probíhají rozhovory soutěžících.
Při sledování úterního přímého přenosu to občas zvedlo novináře ze židlí a dali se do tance.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..