Novinky

Letošní Eurovizi sledovalo 163 milionů lidí

Evropská vysílací unie zveřejnila podrobné údaje o sledovanosti 68. ročníku Eurovision Song Contest.

V letošním roce sledovalo prostřednictvím třech živých přenosů na 37 veřejnoprávních stanicích 163 milionů diváků. Oproti minulému roku tak sledovalo letošní ročník o jeden milion lidí více a o dva miliony lidí více než v roce 2022. Letošní hostitelská země (Švédsko) hlásí sledovanost velkého finále nad 2,3 milionů diváků. V sobotu večer tak sledovalo Eurovizi ve Švédsku 87,3 % diváků, kteří měli v sobotu 11. května večer zapnutou televizi.

Historicky největší sledovanost velkého finále zaznamenala soutěž u mladého publika ve věkové kategorii 15-24 let. Zde byl podíl sledovanosti 58,6 %. Nejvyšší sledovanost velkého finále celkově pak zaznamenala německá ARD s 8,1 miliony diváků. Druhou nejvyšší sledovanost měla britská BBC One se 7,7 miliony diváků. Téměř na polovině trhů pak překonala sledovanost 50% hranici.

On-line sledovanost

Rekordy padaly i v případě oficiálního YouTube kanálu Eurovision Song Contest. Přímé přenosy přes uvedenou platformu sledovalo více jak 7,3 milionu unikátních diváků. Během celého týdne sledovalo videa na oficiální účtu TikToku více než 538 milionů unikátních účtů, což je o 71 % více než v minulém roce. Oficiální eurovizní aplikaci využilo během exponovaného týdne 2,5 milionů lidí.

Streamování obsahu

Soutěž stejně jako minulý rok vyprodukovala celosvětové hity. V týdnu po velkém finále bylo 9 letošních příspěvků umístěno v žebříčku ESNS Radar Radio Airplay Top 100. Oficiální playlist letoší Eurovize byl den po Velkém finále celosvětově nejstreamovanějším playlistem na platformě Spotify. V TOP 10 se playlist umístil i na Apple Music. Žebříček Global 200 společnosti Spotify pak v neděli 12. května obsahoval 6 eurovizní skladeb. Nejúspěšnější skladbou v žebříčku byla na 17. místě vítězná píseň The Code od nebinárního zpěváka Nemo.

Hlasování

V letošním roce bylo pro nezúčastněné země hlasování spuštěno již před třemi živými přenosy a během jednotlivých vystoupení ve velkém finále. Celkem hlasovali diváci ze 156 zemí, což je o 12 zemí více než v minulém roce. Nejvíce fanoušků z nezúčastněných zemí hlasovalo z USA, Kanady, Rumunska, Mexika, Spojených arabských emirátů, Turecka, J.A.R., Maďarska, Slovenska a Bulharska.

2 komentáře: „Letošní Eurovizi sledovalo 163 milionů lidí

    • Zatím nemáme data. Jakmile budou k dispozici, tak určitě uvedeme v samostatném článku. 🙂

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..