Turínskou stage navrhne Ateliér Francesca Montinaro

Po více než pěti letech tak bude za podobou pódia stát nový tým.

Jako by se zdálo, že Florian Wieder má každoroční jistotu navržení nového eurovizního pódia. Nezáleží na tom, zda se Eurovize koná v Kyjevě, Tel Avivu nebo Rotterdamu, za podobou pódia prostě stojí Wieder. Jak se ale zdá, Itálie chce mít Eurovizi ve svých rukách, a tak se poprvé od roku 2016 dočkáme nového jména, které bude za návrhem stage stát. Tento prestižní úkol pro Turín 2022 získal Ateliér Francesca Montinaro.

Tento ateliér je designová společnost z Říma, která má bohaté zkušenosti v navrhování velkolepých pódií. Francesca Montinaro a její tým měli již dokonce dvakrát tu čest postarat se o stage nejslavnějšího a nejstaršího hudebního festivalu v Itálii – Festivalu di Sanremo, který se každoročně koná v divadle Ariston. Konkrétně se jednalo o ročníky 2013, na jehož konci zvítězil Marco Mengoni s písní L’essenziale, a 2019, jehož vrcholem byl šokující triumf Mahmooda a jeho songu Soldi.

Francesca se vyžívá ve spojování historie se současností, v propojování avantgardního umění a techniky a jejím častým prvkem designu jsou pohyblivé součásti a pódiová kompozice jen málokdy nezahrne schodiště. Právě schodiště se stalo symbolem pódia v Sanremu 2013. To bylo navíc celkově inspirováno barokem, orchestr byl dokonce umístěn do několika pater za hlavním pódiem. Když bylo potřeba, uprostřed se objevily obrovské schody pro moderátory, hosty i samotné interprety. Rok 2019 pak přinesl spíše avantgardní nádech, “tanec mezi světly a pohyblivými efekty”.

Velmi nevšední pódium Festivalu di Sanremo 2013.
Takto vypadalo pódium Festivalu di Sanremo 2019.

Ateliér zvítězil v interním konkurzu italské televize RAI, lze tedy předpokládat, že tým musel představit své prvotní návrhy a nápady. Jak ale říká sama Francesca, týdny a měsíce tvrdé, avšak nádherné práce jsou teprve před nimi. Zatím nemohou zveřejnit žádné detaily, ale prý se máme na co těšit.

Mnoho fanoušků si již žádalo změnu pódiového návrháře, některé nápady Floriana Wiedera se poslední roky začínaly opakovat a kruhové půdorysy či mostíky už mohly trochu nudit. Florian stál za koncepty stagí v letech 2011, 2012, 2015 a od roku 2017 doteď. V posledním desetiletí si tak své vlastní návrháře našly pouze severské země – Švédsko (2013, 2016) a Dánsko (2014).

A právě pódia z let “newiederovských” – 2014 a 2016 – patří dlouhodobě mezi ty nejopěvovanější. Bude tedy velmi zajímavé sledovat, jak se s tímto úkolem vypořádá mladá partička z Říma a zda se po několika letech dočkáme revolučního přelomu v podobě eurovizní stage.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..