Výsledky finále Eurovize 2021
Jak vypadají kompletní výsledky letošního vekého finále?
Těsně před jednou hodinou ráno jsme poznali nového vítěze Eurovize. Stala se jím italská skupina Måneskin se svou rockovou peckou Zitti e buoni. Itálie tak zvítězila poprvé po dlouhých 31 letech. Naposledy to bylo v roce 1990, kdy Eurovizi ovládl Toto Cutugno s písní Insieme: 1992. Celkově se tak jedná již o třetí vítězství Itálie v Eurovizi. Historický první Italkou, která Euroviz vyhrála byla Gigliola Cinquetti s písní Non ho l’età.
Jak ale dopadly země na dalších příčkách? Kdo překvapil a kdo naopak ve výsledcích propadl? Pojďme se nyní společně podívat na kompletní pořadí po součtu hlasů od televizních diváků i od odborných porot.
- Itálie – 524 bodů
- Francie – 499 bodů
- Švýcarsko – 432 bodů
- Island – 378 bodů
- Ukrajina – 364 bodů
- Finsko – 301 bodů
- Malta – 255 bodů
- Litva – 220 bodů
- Rusko – 204 bodů
- Řecko – 170 bodů
- Bulharsko – 170 bodů
- Portugalsko – 153 bodů
- Moldavsko – 115 bodů
- Švédsko – 109 bodů
- Srbsko – 102 bodů
- Kypr – 94 bodů
- Izrael – 93 bodů
- Norsko – 75 bodů
- Belgie – 74 bodů
- Ázerbájdžán – 65 bodů
- Albánie – 57 bodů
- San Marino – 50 bodů
- Nizozemsko – 11 bodů
- Španělsko – 6 bodů
- Německo – 3 body
- Spojené království – 0 bodů
Nula, se kterou skončilo Spojené království po hlasování porot, se nezměnila ani po přičtení bodů od diváků. Dvojitou nulu jsme zatím v historii Eurovize, která se vyhlašuje nynějším způsobem, ještě neviděli. Aby těch nul ale nebylo náhodou málo, tak Jamese Newmana následoval i Jendik, Blas Cantó a Jeangu Macrooy, tedy další tři země, které se účastnily finále automaticky. Ti však získali alespoň nějaké drobné body od národních porot a z Eurovize 2021 neodchází s prázdnou.
Výsledky hlasování odborných porot
Zde jen pro připomenutí výsledky hlasování odborných porot, ale tuhle tabulku moc dobře znáte. To je ta, do které se začaly podle tohoto žebříčku od 26. místa připočítávat hlasy televizních diváků. A na ty se podíváme nyni.
Výsledky hlasování televizních diváků (televoting)
- Itálie – 318 bodů
- Ukrajina – 267 bodů
- Francie – 251 bodů
- Finsko – 218 bodů
- Island – 180 bodů
- Švýcarsko – 165 bodů
- Litva – 165 bodů
- Rusko – 100 bodů
- Srbsko – 82 bodů
- Řecko – 79 bodů
- Švédsko – 63 bodů
- Moldavsko – 62 bodů
- Norsko – 60 bodů
- Malta – 47 bodů
- Kypr – 44 bodů
- Albánie – 35 bodů
- Ázerbájdžán – 33 bodů
- Bulharsko – 30 bodů
- Portugalsko – 27 bodů
- Izrael – 20 bodů
- San Marino – 13 bodů
- Belgie – 3 body
- Spojené království – 0 bodů
- Španělsko – 0 bodů
- Německo – 0 bodů
- Nizozemsko – 0 bodů
Nejvíce na hlasy televizních diváků doplatila Destiny z Malty. Ta u odborných porot skončila dokonce lépe než vítězná skupina Måneskin z Itálie. Zatímco Destiny byla na třetím místě s 208 body, Itálie měla o pouhé dva body méně. Jenže Italové hlasování televizních diváků naprosto ovládli a Malta se musela spokojit až se 14. místem a pouhými 47 body, což v celkovém součtu nestačilo na lepší než 7. místo. Nesmíme však zapomínat ani na historickou chvilku čtyř automatických finalistů, kteří nezískali od diváků jeden jediný hlas. Zatímco čtveřice ve složení James Newman, Blas Cantó, Jendrik a Jeangu Macrooy zůstali na chvostu tabulky, Barbara Pravi a Måneskin to vynahradili na opačném konci spektra. Je tak otázkou, jestli byla větší smolařka Destiny, když se opět u Malty opakovala situace, kdy tato země má velkou podporu porot, ale nedokáže získat hlasy televizních diváků, nebo James Newman ze Spojeného království, který si z velkého finále Eurovize 2021 neodnesl jeden jediný bod, což se naposledy stalo v roce 2015 domácí rakouské skupině The Makemakes a německé reprezentantce Ann Sophie. Od roku 2016, kdy byl zaveden nový systém počítání bodů na Eurovizi, je však James prvním takto velkým smolařem.
Co říkáte na kompletní výsledky velkého finále? Podělte se s námi o vaše poctiy a názory v komentářích pod článkem!
Nad rámec vítězné Itálie, nad kterou už jsme se radovali u druhého příspěvku :-))
Celkově to byl super ročník, jsem velmi spokojená! Pár náhodných poznatků:
0 bodů pro ty spodní čtyři mě lidsky mrzí, čekala jsem, že třeba Německo bude u diváků bodovat víc, už kvůli meme potenciálu, ale vlastně se nedivím, jak to dopadlo; Nizozemsko jsem čekala, že dostane víc od porot teda; UK se cítí ukřivděně, ale pravda je, že to nebylo zazpívaný nic moc
San Marino až 22. ukazuje, že eurovizní fanoušci prostě nejsou zvědaví na renomé a známé osobnosti, jde jim jen o písničku a výkon v daný večer, to je za mě dobrá zpráva (i v tomhle kontextu česká sázka na Bena nedává smysl, a to Bena určitě nelze slávou srovnávat s Flo Ridou :-))
Čekala bych, že Belgie dostane od porot víc. Za mě jedna z nejvkusnějších písní, skvěle odzpívaná, určitě se mi líbila víc než Portugalsko teda.
Jsem moc ráda za vysoké umístění Islandu, zdá se, že jim covid nijak neuškodil. Na výhru by to asi nebylo ani kdyby tam byli, ale jsem ráda, že jsou tak vysoko.
Moldavsko, Izrael, Norsko jsou na můj vkus příliš nahoře.
V této soutěži nejde o písničky jako takové,ale která země bude příšti rok hostit tuto soutěž.Za mě nejlepší píseň tohoto ročníku a profesionálně zazpívána je z BELGIE.
Kdybych měl nějak shrnout letošní ročník, tak generický pop se musel sklonit přes osobitým pojetím jiných žánrů. Popové, tančící zpěvačky taky spíš paběrkovaly, a že jich bylo (až 22. San Marino).
Running order byl důležitý, z první třetiny vystupujících prakticky žádný velký výsledek (Malta 7., Rusko 9.).
Poslední čtyřka a 0 od diváků mě nepřekvapily. Spíš si myslím, že by postup do finále neměl mít jistý nikdo a všichni by měli mít rovné podmínky. Kolikrát pak jejich písně slyším poprvé až právě ve finále a tím si třeba i škodí. V případě Británie a Německa je určitě k zamyšlení, proč posílají skoro každý rok takové blbiny, když jsou to přitom hudební velmoci.
Souhlasím, že přímý postup do finále dělá zemím „Velké pětky“ medvědí službu. Písničky, které prošly semifinále , už ve finále vnímám jako známé a mám k nim nějaký vztah. Písničky „Velké pětky“ slyším ve finále poprvé a vnímám to jako jistý handicap. Ukázky během semifinále nestačí.
Přesně to jsem se snažil vyjádřit. Nejsem si jistý, jestli to tak bývalo i dřív. Každopádně místo rozhovoru a ukázky by bylo férovější nechat je vystoupit v době hlasování. A nejspravedlivější by bylo kdyby nikdo postup neměl jistý. Třeba Itálii jsem si letos pustil poprvé na spotify a byl to úplně jiný dojem, než živé vystoupení s obrazem.