Eurovize 2021 získává nové logo
Logo využívá původních prvků, avšak představuje novou interpretaci.
Ačkoliv EBU již potvrdila, že slogan nadcházející Eurovize zůstane „Open Up“, otazník stále visel nad logem. To bylo pro rok 2020 vytvořeno jako pohled do minulosti, ve kterém jednotlivé paprsky představovaly účastnící se země. Tyto symbolické barevné paprsky pak byly umístěny na „ciferník“ loga tak, jak se na Eurovizi objevily poprvé. Po potvrzení, že všechny účastnící se země letošní zrušené Eurovize se vydají do Rotterdamu v příštím roce, mnozí z nás nabyly dojem, že logo zůstane totožné. Opak je ale pravdou.
Za novým, čerstvě zveřejněným logem stojí stejný tým – agentura Clever ° Franke. Ta za letošní logo (2020) získala dokonce několik evropských ocenění. Jestliže se design pro rok 2020 vracel do minulosti, aby oslavil 65 let soutěže, nový design se naopak dívá dopředu, do budoucnosti. V logu můžeme opět najít symbolické paprsky, ty však ale tentokrát mají odlišný význam. Jejich střed je zasazen do hostitelského města Rotterdamu a rozbíhají se do všech světových stran, tak jak jsou jednotlivé účastnící se státy rozmístěny po světě. Základní myšlenkou je tedy spíše slogan z roku 2016, kdy jsme byli všichni vybízeni společně se spojit (come together). Jak říká vedoucí projektu Bekker, pojďme být opět všichni pohromadě, bez ohledu na to v jaké formě.

Z nového loga je tedy patrné, že se všechny paprsky shlukují v jednom bodu – v Rotterdamu. Optimistický pohled do budoucnosti organizátoři vidí v rozbíhající se distribuci vakcín proti nemoci covid-19 a využití rychlotestů, které umožňují tvůrcům vymýšlet způsoby, jak se nakonec Eurovize 2021 bude moci co nejvíce přiblížit soutěži, na jakou jsme zvyklí. Jak Bekker dodává, všichni pevně věří, že v květnu přivítají interprety, novináře a fanoušky. Fyzicky, bude-li to alespoň trochu možné, virtuálně, nebude-li zbytí.
Na oficiální video k odtajnění nového loga se můžete podívat zde:
Co na logo pro Eurovizi 2021 říkáte? Dejte nám vědět, jsme zvědaví!