#TBT: I technika má své dny
V dnešním #ThrowbackThursday se vrátíme k okamžikům, kdy interprety i pořadatele přímých přenosů Eurovize zradila technika.
Všichni už jsme alespoň jednou v životě zažili chvíli, kdy jsme se spoléhali na technické vymoženosti moderního světa a ony nás nechaly takzvaně ,,ve štychu“. Témeř vždy to je situace nemilá, často stresující, o to více, zpíváte-li na pódiu a sleduje vás téměř dvě stě milionů diváků.
Své zkušenosti s tím má nejeden účastník Eurovize, zkusme si tedy připomenout některé technické zádrhely, které Eurovizi na přímých přenosech potkaly.
Sanna Nielsen, reprezentantka Švédska na Eurovizi v roce 2014, měla se svou pódiovou prezentací nejeden problém. Již při semifinálové jury show se jeden reflektor světelného kuželu odchýlil a svítil do strany. Tým švédské delegace považoval tento zdánlivě banální problém za vážný a stěžoval si na něj.
V přímém televizním semifinálovém přenosu již reflektor svítil, kam mu bylo určeno. Objevil se však jiný problém. Průchod ve stěně s obrazovkou, kterým Sanna přišla na pódium, se nezavřel a vytvářel ve světélkujícím pozadí tmavý obdélník. Nicméně oba výkony Sanny Nielsen to neovlivnilo, poroty i diváci píseň ocenili a zpěvačka postoupila do finále.
V témže roce se na finálovém přenosu stal ještě jeden technický zádrhel. A to doslova. Ve vystoupení Basima, který reprezentoval domácí Dánsko, se v závěru písně objevilo nad pódiem obrovské plátno se srdcem s nápisem ,,Love“, které se na konci písně mělo efektně spustit k zemi. Plátno se však na jedné straně zadrhlo, zvlnilo se a zůstalo viset. Než bylo plátno odstraněno, musela moderátorka diváky zaměstnat svým krátkým vstupem.
O rok později, na Eurovizi 2015 ve Vídni, se pódium stalo svědkem kuriozní situace s kouřovými efekty. Zatímco se v semifinálovém představení zpěvačka Nina Sublatti, reprezentující Gruzii, vznášela v mlze, ve finále za mlhou téměř zcela zmizela. Těžko říci, za byl na vině větrák, který měl mlhu hnát směrem dozadu, aby byla zpěvačka vidět, nebo přístroj, který mlhy vytvořil příliš mnoho.
Jistě si dobře vzpomeneme i na loňské vystoupení estonského dua Koit Toome & Laura. Ti v Kyjevě zpívali v druhém semifinále píseň Verona. Oba zpěváci měli v úmyslu zpívat píseň od začátku a také tomu tak bylo. Laura si však několik vteřin zpívala pouze pro sebe, jelikož jí zvukaři jaksi zapomněli zapnout mikrofon. Těžko soudit, zda za nepostupem Estonska do finále stojí i tato několikasekundová instrumentální verze vystoupení.
Zapátráme-li v paměti o pár let zpět, přesněji do roku 2012, kdy Rumunsko zastupovala skupina Mandinga s písní Zaleilah, mohli jsme si všimnout vyděšeného výrazu zpěvačky, při kterém si ukazovala na uši. Příčinou jejího podivného chování po dobu vystoupení byl nefungující odposlech do zpěvaččiných sluchátek. I přesto se statečně držela a píseň dozpívala. Rumunská delegace nepožadovala opakování vystoupení a i přes technický problém Rumunsko postoupilo do finále. Vyhlášeno bylo jako první v pořadí. Zda to byla omluva pořadatelů za nefungující odposlech, či čirá náhoda, se dnes již nedozvíme.
Technika zkrátka někdy žije svým vlastním životem, často za technickými chybami stojí její obsluha, výsledek je však vždy stejný. Ten, kdo čeká, že mu technika poslouží, je z její zrady nejvíce otřesený. Doufejme, že technika bude stále spolehlivějším partnerem a k dramatickým situacím, které jsme si připomněli, bude docházet stále méně.
Vybavuje se vám ještě další okamžik, kdy technika nesplnila svou úlohu v eurovizních vystoupeních? Napište nám ho v komenářích pod článkem!
Zdroj: eurovision.tv, wiwibloggs.com
Celý den čekám na #TBT a takhle večer vyjde a já jsem velmi šťastný! 😀