Eurovizní pokec: Kdo v roce kosmonautů a rytířů postoupí do finále 69. ročníku ESC?
Eurovize 2025 poskočila do další fáze. Organizátoři společně s Evropskou vysílací unií představili pořadí jednotlivých reprezentantů ve dvou semifinálových večerech. Česko bude vystupovat jako dvanácté ve druhém semifinále. Posiluje to naše šance na postup do finále? Proč označujeme 69. ročník Eurovision Song Contest jako rok robotů a rytířů? A jak dopadla velká předpověď toho, kdo postoupí do finále? Podcast Eurovizní pokec si můžete přehrát níže nebo na následujících platformách: Spotify, Apple podcasts, YouTube, Youradio Talk, České podcasty a dalších.
Co v díle uslyšíte?
Podíváme na pořadová čísla v širším kontextu. Jak organizátoři postupovali a přemýšleli ohledně řazení jednotlivých vystoupení. Za co bychom vyměnili skladby Islandu a Austrálie jako vhodnější varianty otevíráků semifinálových kol? Zároveň s redaktorem Janem Sakem zhodnotíme, zda byly vhodně zvoleny písně Kypru a Finska jako zavíráky.
Náš český reprezentant Adonxs vystoupí v druhém semifinále jako dvanáctý. Jak hodnotíme volbu producentů umístit nás zrovna na tomto místě? Pomůže jeho postupu do finále pozice mezi Dánskem a Lucemburskem?
Zhodnotíme jednotlivé písně z prvního semifinále a jejich šance na postup do finále. Zkomplikovali organizátoři postup Polsku? Má letos Ukrajina slabou nebo silnou skladbu? Proč v Portugalsku vyhrála píseň, která neoslovila porotu ani diváky? Jak se stalo, že se ze Švýcarska, dlouholetého outsidera, stala v poslední době jedna z nejúspěšnějších zemí v soutěži?
Druhé semifinále je oproti tomu prvnímu mnohem otevřenější a spousta zemí nemá postup jistý. Které to jsou? Má šanci vyhrát podruhé za sebou píseň s operními prvky? Proč Honzovi přijde píseň z Malty nevkusná? Zní píseň What The Hell Just Happened? jako ze začátku milénia? Postoupí letos opět Srbsko nebo se dočkáme po letech toho, že se země do finále Eurovize nekvalifikuje?
Jak hodnotíte rozřazení zemí a jejich pořadová čísla? Má Česko větší šanci uspět? Napište nám to do komentářů pod článek nebo na Spotify do komentářů pod tento díl.