Novinky

Sledovanost Eurovize 2019

Jaká byla sledovanost letošní Eurovize v účastnických zemích?

O rostoucí sledovanosti prvního semifinálového přenosu jsme vás již informovali (zde). Nyní se podíváme na sledovanost velkého finále napříč účastnickými státy letošní Eurovize. V celkovém průměru se tento rok sledovanost zastavila na čísle 182 milionů televizních diváků. Ve srovnání s minulým rokem se jedná o mírný pokles, protože loňské finále z Lisabonu sledovalo přibližně 186 milionů lidí.

Česká televize vysílala finále Eurovize 2019 na své vlajkové stanici ČT 1 a to se podepsalo i na jeho sledovanosti. Zatímco semifinále s českou účastí na ČT 2 sledovalo asi 170 000 diváků, u finále to bylo 286 400 lidí, což je o poznání více než minulý rok, kdy finále dosáhlo sledovanosti 252 000 diváků. Je tak vidět, že se pomalu ale jistě daří českému týmu k televizním obrazovkám přivést více a více diváků.

Italská televize RAI zaznamenala sledovanost ve výši 3,4 milionu diváků, což je od roku 2011, kdy se Itálie na Eurovizi vrátila, druhý nejlepší výsledek. Oproti minulému roku se jedná o 5% růst sledovanosti. Německo díky své velikosti stále drží prvenství v nejvyšší sledovanosti ze všech účastnických států již devátý rok po sobě. Letos to bylo 7,6 milionu. Island oproti tomu drží prvenství v největším podílu na trhu. Během finále Eurovize se tam již dlouhodobě drží televize RÚV kolem 98-99 % podílu na sledovanosti během sobotního večera. Favorizované Švýcarsko také sklidilo úspěch na poli televizní sledovanosti. Oproti minulému roku se podařilo přilákat k televizi téměř dvojnásobek televizních diváků.

No a vítězné Nizozemsko dosáhlo největší sledovanosti od posledního nejúspěšnějšího roku 2014. Tentokrát vítězství Duncana Laurence sledovalo 4,5 milionu diváků, což byly asi tři čtvrtiny lidí u televizních obrazovek. Také domácí Izrael a televize KAN zaznamenaly nejvyšší sledovanost od roku 1999, letos to bylo přes 60 % televizních diváků, což bylo asi 1,3 milionu lidí. Vysoké sledovanosti se dočkala i norská televize NRK, kterou sledovalo 1,2 milionu diváků (asi 81 % lidí u televizních obrazovek), alespoň minutu eurovizního finále pak sledovalo přes 2 miliony lidí. Zajímavé je ale to, že se jedná o nejnižší sledovanost od nepostupu Norska v roce 2016.

Kdo ve sledovanosti propadl je například Maďarsko, nebo Rumunsko. Pokles zaznamenalo také Polsko, které před třemi lety v roce 2016 mělo sledovanost 5 milionů diváků. Letos to bylo lehce přes milion. O polovinu oproti minulému roku ztratilo třeba Irsko a Finsko, přibližně stejnou sledovanost jako v posledních letech pak zaznamenalo Spojené království a tamější BBC. V Austrálii si živě nad ránem Eurovizi pustilo asi 166 000 lidí, večer pak při repríze dalších 250 000. Ačkoliv je Švédsko zemí, kde se Eurovize těší velké oblibě, letos zaznamenala SVT pouhých 2,5 milionu televizních diváků. Jedná se tak o nejnižší sledovanost od roku 2010 a o pokles asi o milion lidí oproti roku 2016, který Švédsko samo pořádalo. Na YouTube pak livestream finále sledovalo asi 40 milionů registrovaných uživatelů, z nichž 72 % bylo mladších 35 let.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..