Novinky

Vysoká sledovanost prvního semifinále na ČT 2

Kolik lidí sledovalo první semifinále letošního ročníku Eurovize?

Obě semifinále letos vysílá kanál ČT 2. Eurovize od samého počátku naší účasti bojuje s nízkou sledovaností a zájmem ze strany českých diváků. Situaci příliš nepomáhá ani fakt, že ve stejné době český národ každoročně žije především hokejem. Toto úterý však měli naši hokejisté volno a to se zřejmě podepsalo i na sledovanosti, která byla v průměru okolo 170 000 diváků. Může se nám to zdát málo, ale nabírání na popularitě trvá dlouho a po malých krůčcích. O tom svědčí i to, že právě tato sledovanost byla o přibližně 50 000 vyšší než při loňském semifinálovém klání s Mikolasem Josefem z portugalského Lisabonu.

Nejvíce diváků sledovalo přenos ve 21:30, tedy přibližně v době, kdy na scéně byli právě Lake Malawi. Toto vystoupení si nenechalo ujít 201 000 diváků. Sledovanost úterního semifinále tak byla druhou nejvyšší semifinálovou sledovaností v naší české historii. Vyšší byla pouze v roce 2016, kdy se s Gabrielou Gunčíkovou poprvé podařilo Česku postoupit do finále.

Můžeme tedy čekat, že vysoká sledovanost může být i při sobotním finále. Do karet nám hrají především tři fakta. Finále se vysílá na sledovanějším kanále, kterým je ČT 1, i v sobotu mají naši hokejisté volný večer, a především – český divák bude mít komu fandit, jelikož se v první polovině večera představí Lake Malawi.

Ačkoliv je naše účast pro rok 2020 již potvrzená, rostoucí sledovanost je rozhodně velmi podstatným klíčem k úspěchu české televize nejen na poli evropském, ale především i na tom domácím.

 

zdroj: tyden.cz, eurovoix.com

8 komentářů: „Vysoká sledovanost prvního semifinále na ČT 2

  • Blbý je, že se Eurovision většinou koná v době hokeje, takže i kdyby byla sebelepší propagace, tak moc lidí nedá přednost Eurovision před hokejem a už vůbec ne, pokud bysme v čase Eurovision zrovna hráli my

    Reagovat
  • Říkám to každý rok a řeknu to zase – ČT musí zapracovat na propagaci. Rok od roku je to lepší, to uznávám. Moc se mi líbí jejich aktivita na sociálních sítích, Youtube vlogy atd., ale je třeba si uvědomit, že promo v onlinu není příliš účinným nástrojem k „náboru“ televizních diváků. Přímo ve vysílání ČT by to bylo lepší. Otázka je kde. Zaznamenal jsem, že Albert byl – kromě obligátního Dobrého rána – i na Andělech a v Koptashow a spolu s celým Lake Malawi i v Pomozte dětem a v Doupěti Mekyho Žbirky. To je super, ale ve výsledku to znamená jen seznámení publika s českým reprezentantem, ne s Eurovizí jako takovou, jejími složitými pravidly a už vůbec ne s konkurencí. A to je velmi důležité jednak k odbourání těch předsudků „je to cirkus/politika“, druhak k tomu, aby se lidi podívali i na to semifinále ve kterém nesoutěžíme a na finále i v případě nepostupu.

    Věřím, že by pomohlo, kdyby ČT zkusila nějaký cyklický formát podobný tomu, který dělá německá televize (a myslím že i nějaké další), kde se na pokračování představují vybrané písně ze všech zemí. Není to nic nákladného, prostě dva moderátoři sedí na gauči, pouštějí písničky, ke každé řeknou něco málo o interpretovi a o způsobu výběru a pak už jsou tam jen nějaké předtáčky, v nichž ty písničky poslouchají a komentují tamní celebrity. Mohl by to dělat Libor Bouček.

    Kdyby ČT namítala, že pro takový pořad není slot, neboť je třeba upřednostnit miliontou reprízu Chalupářů nebo něčeho takového, vidím dvě krizové alternativy: 1) realizovat to aspoň jako segment toho nešťastného Dobrého rána, 2) v krajním případě zase jako Youtube pořad. Pak bych ovšem nesázel na Boučka, ale spíš bych oslovil někoho z kultivovanějších youtuberů s moderátorskou zkušeností (Kovy? Dominik Port? Shopaholic Nicol? MenT?), aby byla reálná šance, že se na to vůbec někdo podívá.

    Reagovat
  • Tak to je super zpráva!
    Jak píše Fofi, patří za to dík ČT a české delegaci, která dělá super práci! 🙂 Letošní ročník si zatím fakt užívám, všechny ty vlogy, informace ze zákulisí, preparties,… Je to supr!

    A myslím, že sledovanosti taky pomůže, když v eurovizi nebudou chvíli další politický skandály. Vidím to u nás doma – třeba můj tatínek vůbec neví, o co v eurovizi jde, viděl ji jen jednou, když tam byla Gábina Gunčíková, zapamatoval si, že vyhrála ta Ukrajinka „z těch politickejch důvodů“ a že ta soutěž je celá politická a blbá a bla bla bla.
    Že politikaření v eurovizi většině fanoušků vadí a že to jde i bez skandálů je mu jedno. Prostě eurovize = politikum a šmitec. Je to škoda 🙁 .

    (Ale nakonec se se mnou díval a fandil Gruzii 😀 )

    Reagovat
    • Tak díky bohu, že Gruzie letos politická není. 😛 😀

      Reagovat
      • No, ale Oto sa aspoň držal svojej verzie o mamičke a nerobil neplechu.😜😋

        Reagovat
  • Super. Chce to vytrvat, pokračovat ve skvělé práci, kterou náš delegační tým odvádí, lepší se trochu i propagace, protože jsem už i párkrát viděl upoutávku na finále v hokejovém programu, což hodně pomůže. Ta sledovanost půjde určitě pomalu, ale jistě nahoru. Je potřeba výrazně zapracovat na propagaci do příštích let, ale jde se správnou cestou. Mám z toho všeho velkou radost. Je vidět i v prostředí ESC, že už nejsme jen tak někdo a že nás už berou vážně a jsme definitivně začleněni. Jako velký fanoušek této soutěže mám velkou radost kam jsme se posunuli za pouhé 4 roky. A za to patří velké díky ČT, české delegaci a v neposlední řadě i lidem z escareny, předtím escportalu, eurocontestu a prostě všem, kteří odvádí v česku v rámci ESC fantastickou práci.

    Reagovat
    • Je samozřejmě důležité i tlačit na novináře, aby informovanost byla co nejvyšší. V posledních dvou letech se ta informovanost výrazně zvýšila, to je taky pozitivní. Konkrétně na nejsledovanějších Idnes a seznam.

      Reagovat

Napsat komentář: Vopice Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..